
18°C

V-ați luat doza de burgeri, cartofi prăjiți, pizza, kebab și, inevitabil, cola? Așa, acum puteți lua loc și asculta (/citi). Mediafax anunță ca un studiu realizat de Scripps Research Institute din Florida a evidențiat ceea ce cu toții simțeam undeva înăuntrul nostru – mâncarea de tip fast-food ajunge, după ani de consum regulat, să creeze dependență.
Dr. Paul Kenny, membru al echipei de cercetători, a făcut diferite teste pe șoareci și a ajuns la o concluzie destul de neplăcută. Potrivit acestuia, organismul reacționează în mod similar la fast-food și la...droguri. „Îți pierzi controlul. Este dependența tipică”, a concluzionat el.
Dr. Kenny și-a împărțit cobaii în 3 grupe, pe prima hrănind-o numai cu mâncare sănătoasă, cea de-a doua primind alimente fast-food în cantități mici, iar cea de-a treia având parte numai de mâncare nesănătoasă. În timp ce în cazul primelor două grupe nu s-au constatat efecte secundare, după numai câteva zile, la șoarecii din a treia grupă s-a observat o reducere semnificativă a sensibilității celulelor din creier în care se produce plăcerea. Astfel, deși atunci când mâncau alimente nesănătoase aceste celule le erau excitate, cu timpul, șoarecii aveau nevoie de tot mai multă stimulare, simțurile fiindu-le tocite.
smart guess: Aș
vrea să văd o întâlnire a Fastfuzilor Anonimi și, deși sunt sigur că undeva
prin America trebuie să existe deja un astfel de stabiliment, o clinică
intensivă de dezintoxicare pentru dependenții de fast-food. Cunoscătorilor și
burgeromaniilor deopotrivă le recomandăm o cină slow-food, preparată la ceaun
și, după gust, consumată cu picioarele în nisip...if you know what I mean ;)
What else?
Eco-copii(i)
Sandra's Razzie
Gym MythsBusters[0.0186]