18°C
EUR: 0
USD: 0
Scrie un articol

mâncăm sănătos, trăim fericiţi

Mâncarea procesată creşte probabilitatea depresei

Smart News Marti, 03 Noiembrie 2009
Alex Nicolescu

  • Currently 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Da-i o nota! Nota curenta: 3.0
Mâncarea procesată creşte probabilitatea depresei

Se pare că în ultima perioadă se găsesc nu doar tot mai multe motive de depresie, ci şi tot mai multe elemente care favorizează apariţia şi dezvoltarea ei. Un grup de cercetători de la University College of London a anunţat că o dietă bazată pe alimente procesate creşte riscul depresiei, relatează BBC News. Mai mult de-atât, se pare că o alimentaţie sănătoasă, bazată pe legume, fructe şi peşte scade probabilitatea apariţiei depresiei.

Cercetătorii au folosit în studiul lor 3.500 de subiecţi de vârstă mijlocie. Aceştia au fost împărţiţi în două grupuri, în funcţie de tipul de dietă. Primului grup i-a fost desemnat mâncarea sănătoasă, iar celui de-al doilea, cea procesată, bazată, în principal, pe lactate bogate în grăsimi, prăjeală şi îndulcitori. Luând în considerare factori ca vârsta, nivelul de educaţie, sexul, activitatea fizică, viciile sau bolile de inimă ale subiecţilor, cercetătorii au analizat rezultatele după 5 ani de la împărţirea în cele două grupuri.

Astfel, s-a ajuns la concluzia că aceia care au mâncat cea mai multă mâncare sănătoasă au avut cu 26% mai puţine şanse de a cădea în depresie decât cei care au mâncat cele mai puţine fructe, legume și pește. De asemenea, studiul a arătat că persoanele care au consumat cea mai multă mâncare nesănătoasă au avut cu 58% mai multe şanse să fie loviţi de depresie decât cei care au mâncat foarte puţine alimente procesate.

Oamenii de ştiinţă nu au putut găsi încă o explicaţie pentru aceste rezultate, dar au precizat că este puţin probabil ca motivul să fie o alimentaţie în general nesănătoasă a depresivilor, neexistând nicio asociere clară până acum între o astfel dietă şi simptomele depresiei.

smart guess: Conlcuzia concluziei e cât se poate de clară: mâncăm sănătos şi avem şanse mai mari să rămânem fericiţi. Sigur, având în vedere vremurile, am putea să reformulăm în varianta “mâncăm sănătos şi avem ceva şanse să scăpăm de depresia de sezon”. Depinde în ce jumătate a paharului vrem să ne uităm.

mai multe
Sondaj

Alice in Wonderland de Tim Burton:







Viziteaza si:

[0.0182]